01 October 2015

Anak Chicken Pox Boleh Mohon Cuti Separuh Gaji

Assalamualaikum & Salam Sejahtera Semua.....

Bismillahirrahmanirrahim...

"Selamat Tinggal September, Selamat Datang October``

Semoga hari yang mendatang akan membawa keberkatan pada kita semua. 
InshaaAllah.

Jangan lupa tau kawan-kawan setiap pagi sedekahkan Al-Fatihah kepada kedua-dua ibu bapa kita samada yang masih hidup atau yang telah pergi. Aamin.......

Hari ni saya nak bercerita tentang anak2 saya. Dugaan nak membesarkan anak2 syurga kami.



Ada tak kawan2 seperti saya. Cuti dah tinggal sedikit tapi anak diserang penyakit "chicken pox". Yerlah sebagai ibu tak sampai hati kan nak bagi orang lain yang bela. Biarlah tangan ibu sendiri yang membersihkan bintik2 awak tu. Sebagai pekerja kerajaan korang boleh mohon cuti separuh gaji tau ikut berapa lama nak ambil. Yang penting ada surat doktor yang mengesahkan anak "chicken pox". Macam saya kebetulan si kecik tu kena chicken pox masa cuti raya haji. Jadi saya ambil tambahan cuti separuh gaji selama 6 hari jer sebab cuti tahunan dah tinggal cikit. Kalau tak boleh jer ambil lagi kan cuti tahunan. Biasalah nak membesarkan anak2... cuti memang selalu berkurang jer...



Itu contoh surat doktor mengesahkan anak saya diserang virus "chicken pox". Ringkas jer kan doktor tu tulis..

3minggu lepas kakak dia sebenarnya diserang virus chicken pox. Duduk taska kan. Berjangkitlah dari kawan2. Lepas 2minggu kakak dah beransur baik, adik pulak berjangkit. Kakak boleh lah lagi bawa ker opis kan sebab boleh harap tolong ibu buat kerja...keluarkan tape backup..duduk diam2 tengok movie. Kalau adik nak bawa pergi opis tak dapat buat kerja ibu.. Kang habis semua barang2 kat citu dia nak masuk dalam mulut. Tak pasal2 bertukar jadi transformers kan..hihi.. Aktif ko main adik ni walaupun badan ada bintik2. Jadi susur ngesot bawah meja ibu, mana taknya orang merangkak baya2 dia ni tapi dia mengesot('',)hehe...

Doakan anak2 saya cepat sembuh yer kawan2....

Kalau ada yang nak tahu macam mana saya merawat anak2 saya di serang virus 'CHICKEN POX' ni bolehlah hubungi saya untuk kita berkongsi info. Jangan segan tau saya memang suka berkongsi info...

Ummi Syahmi
018-2465 122 (whatssapp & tele)
ummirdinacong.blogspot.com

Korang memang comel sebab sudi membaca di blog saya ni. Semoga lain kali sudi-sudi lah membaca di sini lagi yer♡♡♡

No comments:

Post a Comment