28 April 2015

Tips Membantu Anda Ingin Kurus!

Assalamualaikum & Salam Sejahtera Semua...

Jom kawan-kawan tengok video animasi yang comelll ni. Video ni diupah oleh kawan shaklee saya Kak Mai group "Beautiful & Charming" pada salah seorang pakar video animasi dipejabatnya. Harga upahnya sangat berbaloi dengan hasil yang diberi. TQ kak mai berkongsi video animasi yang sangat comelll ni :) 

Semoga video ini memberikan sedikit semangat dan ceria kepada kawan-kawan yang ingin kurus...

video

Terima kasih sudi membaca & menonton video disini. 

27 April 2015

Penyakit Tangan, Kaki dan Mulut (HFMD)

Assalamualaikum & Salam Sejahtera Semua...

Just nak share artikel dari page FB Kementerian Kesihatan Malaysia Cegah Penyakit Tangan, Kaki dan Mulut yang disebabkan oleh virus yang biasanya dijangkiti oleh kanak-kanak di bawah umur 5 tahun Dan Awasi Kanser Mulut! 

Jadi kawan-kawan mari kita awasi anak-anak supaya dielakkan dari penyakit-penyakit seperti ini. Kita doa sama-sama tau!



Kita sebagai ibu bapa patut cari alternatif untuk cuba elakkan dari anak-anak kita terkena penyakit pelbagai yang merisaukan. Memang orang kata kalau dah terkena nak wat camner kan.. tapi kita sebagai ibu bapa boleh berusaha cuba hindarkan dengan memberi perlindungan yang sebaiknya pada anak-anak kita. Bila dah diserang penyakit kadang2 kos perubatan lebih mahal dari kos mencegah atau perlindungan yang kita beri pada anak-anak. 

Bagaimana kawan-kawan melindungi anak-anak kesayangan dari dihinggapi pelbagai penyakit yang merisaukan?? Saya melindungi anak-anak dengan memberi nutrisi yang terbaik. Saya tahu saya tidak dapat memberikan makanan yang lengkap kepada anak-anak jadi saya perlu memberi mereka nutrisi terbaik melalui makanan tambahan dari Shaklee. Shaklee menerapkan makanan tambahan berunsurkan semulajadi dan selamat dimakan kerana tidak menggunakan bahan kimia, sintetik, perasa dan pewarna. Lagipun sebelum sesuatu produk baru dipasarkan Shaklee menjalankan lebih daripada 350 ujian pada setiap ramuan baru untuk mengesan bahan pencemaran berbahaya, dan menjalankan lebih daripada 100,000 ujian kualiti setahun bagi memastikan ketulenan dan kebolehan pptensi sebenar produk tersebut... Itulah sebabnya saya jatuh cinta dengan produk Shaklee. Malah bukan saya seorang jer, seluruh ahli keluarga saya mengamalkan makanan tambahan dari Shaklee. Alhamdulillah kami lebih sihat dari sebelumnya. Kawan-kawan boleh memilih apa jenama pun tapi pastikan anda mengkaji dulu tau latar belakang syarikat tersebut dan bahan yang mereka guna untuk membuat makanan tambahan tersebut. Pastikan yang terbaik baru amalkan. Sayangilah badan anda♡

Terima kasih sudi membaca disini! 
Semoga bermanfaat untuk kawan-kawan :)


19 April 2015

Jalan-Jalan Putrajaya

Assalamualaikum & Salam Sejahtera Semua....

Petang ni sajer bawa anak2 jalan putrajaya dan pergi Alamanda...

Sharing satu gambar cikit :) hehe...

Vitamin C Satu Keperluan!

Assalamualaikum & Salam Sejahtera Semua...

Sekarang ni cuaca yang tak menentu menyebabkan badan kita kurang ketahanan antibodi. Itulah sebabnya sejak akhir2 ini ramai yang membeli vitamin c dari saya.



Haiwan menghasilkan vitamin c mereka sendiri tetapi badan manusia tidak dapat menghasilkan vitamin c.

Jadi adalah perlu untuk kita mengambil vitamin c setiap hari!

11 April 2015

Ibu Menyusu Nak Kurus!!

Assalamualaikum & Salam Sejahtera Semua.....

Biasa ibu menyusu suka makan kan??
Yerlah risau nanti kalau si ibu diet sian kat anak kurang zat dan boleh menyebabkan susu menjadi kurang.

Jadi si ibu ni makan jerlah sampai jadi bam bam asalkan dapat bagi susu terbaik buat anak. Sian kat badan.. dulu sebelum hamil badan punya lah cantik molek, bila dah ada anak.. alahai nak tengok cermin pun takut.hehe...

Saya dah cuba..kawan2 pun ramai dah cuba makan vitamin ini. Semuanya berpuas hati. Badan tidak terlalu gemukss dan BESTNYA susu alhamdulillah sentiasa ada untuk anak tersayang♡



Jadi apa tunggu lagi.. ibu-ibu patut cuba dan rasai sendiri kelebihan vitamin ini dengan harga yang sangat berpatutan!

JANGAN RISAU kandungan vitamin ni tiada bahan kimia & semulajadi, selamat untuk ibu & bayi.

ISTERI KURUS! BAYI CUKUP SUSU! SUAMI SAYANG!

Hubungi kami untuk info lanjut :-

10 April 2015

Ingin Kulit Lembab & Sihat

Assalamualaikum  & Salam Sejahtera Semua.....

Siapa nak kulit lebih lembab & sihat??

Korang boleh cuba amalkan gabungan vitamin ni. 


Gabungan vitamin ini sangat-sangat sesuai tau untuk siapa yang nak kulit dia sentiasa cantik dengan mengekalkan kelembapan secara sihat. 

Jomlah korang cuba.. Cantikkan kulit korang sebelum terlambat dimakan usia disebabkan faktor umur, alam persekitaran yang tercemar dan pemakanan yang tidak dijaga!

Cantikkan diri anda dari dalaman akan datang secara sendiri kecantikan luaran ('',)

Boleh hubungi kami untuk pertanyaan & info lajut :-


09 April 2015

Makanan Melambatkan Menopouse & Andropouse

Assalamualaikum & Salam Sejahtera Semua...

Apa itu Menopause? 
Menopause maksudnya tiada lagi mengalami kedatangan haid dan tidak boleh lagi mendapat zuriat. Haid mungkin berhenti secara tiba-tiba, beransur ansur atau tidak tetap. 

Bila menopause berlaku?
Menopause berlaku dikalangan wanita yang berumur 45 hingga 55 tahun, purata pada umur 50 tahun.

Apa pula Andropause?
Andropause adalah golongan lelaki yang berusia mempunyai gejala tanda seperti mirip dengan menopause pada wanita.

Perkataan andropause berasal dari bahasa Yunani, Andro bermaksud lelaki sedangkan Pause ialah perhentian. Jadi "Andropause" adalah berhentinya fungsi fisiologi pada lelaki.


Jika ada mengalami tanda2 ke arah Menopause & Andropause bolehlah mengambil inisiatif amalkan suplemen Gla Complex untuk membantu melambatkan proses ke arah itu. Di samping itu suplemen ini juga membantu kulit anda kelihatan lebih sihat dan melembabkan kulit anda...
Berminat?? Boleh hubungi kami untuk pertanyaan dan info selanjutnya


08 April 2015

Cara Pecahkan Lemak Degil di Badan

Assalamualaikum & Salam Sejahtera Semua.....

Kenapa ramai yang nak kurus suka ambil lecithin??

Sebab lechitin ni bertindak mengemulsikan lemak maksud ayat lain ialah pecahkan lemak2-lemak yang degil dalam badan kita :)



Tahukah anda, Lecithin mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian. Pengambilan Lecithin sebanyak 4000mg sehari pasti membantu anda merealisasikan impian untuk kurus!

Hubungi kami untuk dapatkan harga promosi bagi bulan April dengan pembelian lebih 2 botol Lechitin :)



Jom Kekal Cantik!

Assalamualaikum & Salam Sejahtera Semua...

Siapa yang tak nak cantikkan? Lagi-lagi orang perempuan kan. Pantang dengar perkataan CANTIK.. Semuanya nak cuba. Tapi nak makan apa-apa pun korang kaji dulu yer bahan pembuatan sebelum nak cuba makan. Lagi satu pastikan ramai yang dah mencuba dan hasilnya berkesan, Kalau tak rugi jer korang beli tapi tak berkesan. Padahal iklan punya lah gah..hihi.. Paling penting ada Halal dan mendapat kelulusan dari KKM (Kementerian Kesihatan Malaysia).

Macam saya suka ambil suplemen Shaklee. Sebab ramai dah mencuba dan berkesan. tu yang penting dulu kan :) Halal dan ada cop dari KKM. Yang bestnya semula jadi. Tiada bahan kimia yang akan merosakkan anggota dalaman saya...

Ni antara testimonial yang ambil Soya ESP Shaklee. Saya sendiri amalkan. Banyak tau perubahan kulit pada diri saya. Malas nak cerita panjang. Korang boleh baca kat bawah ni apa yang diorang kongsikan bersama....



Makanan protein ni penting tau untuk nak bagi kulit cantik. Jom baca bawah ni kenapa makanan protein tambahan penting untuk kita?


Sebab tu lah saya cakap tadi protein penting untuk cantik sebab tubuh kita hampir kesemuanya terdiri daripada protein. Kalau badan tak cukup protein yang baik dan lengkap macam mana badan tu nak bagi korang cantikkan? jadi jaga badan kita tau. Berikan dia makanan yang terbaik untuk kekalkan diri anda sentiasa cantik dan menawan :)

Untuk pertanyaan dan info lanjut boleh hubungi kami:-


07 April 2015

Khasiat Budu

Assalamualaikum & Salam Sejahtera Semua.....

Tadi saya berpeluang tonton rancangan Wanita Hari Ini. Saya memang suka bual bicara WHI ini. Pelbagai topik yang dibincangkan terutama isu2 kekeluargaan dan kesihatan wanita boleh saya dengar untuk ilmu baru secara percuma :) 

Ohh yer, topik WHI hari ini adalah : Khasiat Budu!

BUDU?? Ore kelate kalau dengar mesti sukaa kan? Hehe... walaupun saya berasal dari melaka tapi memang suka makan budu gak.. memang sedapp! 



Ini adalah antara khasiat BUDU yang sempat saya salin tadi :-

♧ Bahan budu mengandungi antioksida yang tinggi membantu mengawal kanser
♧ Bahan budu adalah serat tinggi boleh membantu untuk kurus
♧ Kalau menyusu badan budu boleh elakkan anak2 kena cirit birit
♧ Budu ada ikan bilis adalah sumber kalsium yang boleh buatkan tulang kuat
♧ Makan budu membantu memberi tenaga 
♧ Makan budu boleh membantu otak bijak

Banyakkan khasiat dia? Yang menjadi kebanggaan makanan yang nampak mcm biasa2 jer ni dah dipasarkan sampai New York dan USA!

Ok pas ni nak makan budu setiap hari. Tapi vitamin Shaklee tetap di dalam hatiku setiap masa ('',) hehe...

06 April 2015

Kenapa Ibu Hamil Mengidam??

Assalamualaikum & Salam Sejahtera Semua.....

Tahu tak anda kalau ibu hamil yang mengidam sesuatu makanan itu tandanya badan mereka kekurangan nutrisi. Jadi bagi kawan2 saya yang sedang hamil awasi tekak anda jika rasa mengidam sesuatu...hehe ('',)

Ini antara contoh makanan yang diidamkan dan apa yang perlu dimakan oleh ibu hamil sebagai pengganti kekurangan nutrisi badan anda. Jaga pemakanan ibu-ibu yer untuk perkembangan bayi anda supaya sihat cukup sifat dan bijak...


Jangan jadi ibu yang terlalu kejam yer kawan2 dengan tidak mengamalkan makanan berkhasiat dan nutrisi yang diperlukan untuk bayi dan diri anda sendiri! 

Anda perlu lagi info tentang kehamilan. Boleh pergi ke sini untuk ilmu baru :)

Terima kasih kerana sudi membaca disini!

03 April 2015

Resepi Lempeng Lembut

Assalamualaikum & Salam Jumaat Semua.....

Pagi ni kawan-kawan sarapan apa? Saya nak kongsi satu resepi yang senang nak buat :) Godak2 jer... Tapi pastikan kawan-kawan ada ESP baru sedap lempeng ni tau! Resepi ni kawan group telegram "Beautiful&Charming" Shaklee yang bagi. Meh lah cuba. Saya tambah sebiji telur dengan 1sudu Mealshakes... Sukahati jer kan. Tapi memang sedap dan lembut.. Rugi tak cuba ('',)


SELAMAT MENCUBA KAWAN-KAWAN.....

02 April 2015

Kawal Emosi Anda Elakkan Perceraian!

Assalamualaikum & Salam Sejahtera Semua.....

Emosi memainkan peranan penting dalam alam perkahwinan. Kawal emosi anda untuk elakkan penceraian dalam umur yang muda!
Wujudkan keserasian bersama pasti akan muncul kesefahaman antara suami isteri♡

Siapa2 yang rasa susah nak kawal emosi tu apa kata korang ambil suplemen B Complex dan Gla Complex setiap hari bagi mengatasi situasi ketidak sefahaman antara suami isteri menjadi lebih parah...



♡B Complex - Untuk membantu mengawal emosi anda menjadi lebih tenang dan cool.
♡GLA Complex - Untuk membantu mengawal hormon dalam badan supaya lebih stabil dan memperbaiki mood swing anda.

Hubungi kami untuk pertanyaan & info lanjut :-

Ummi Syahmi & Mohd Syahir Akmal
018-2465122 & 018-2476007
maisaharah@gmail.com
ummirdinacong.blogspot.com

01 April 2015

Tampil Kurus & Cantik Menawan!

Assalamualaikum & Salam Sejahtera Semua.....

Bulan April dah muncul. Ada yang nak tahu Shaklee bagi promosi vitamin apa untuk bulan ni? 
Ini lah yang Shaklee tawarkan pada pencinta-pencinta suplemen seperti saya. 






Promosi kali ini sangat best yer bagi sesiapa yang berhajat untuk kelihatan kurus dan cantik menawan di hari raya nanti. Yerlah korang ada masa 3 bulan lagi untuk memperbaiki badan dan kulit anda sebelum Syawal muncul. Masa ni lah nak beli vitamin secara JIMAT. Belilah waktu shaklee tawarkan promosi.

Nak tahu bagaimana anda nak kurus & cantik sebelum Hari Raya Aidilfitri??

Hubungilah kami untuk sebarang pertanyaan & info lanjut :-