16 August 2013

Suntikan Vitamin C Bahaya atau Tidak?

Assalamualaikum Semua...

Hari ni masuk 9 Syawal, bermakna kita dah 9 hari dalam bulan raya... Minggu depan sekolah dah beroperasi semula... Jadi harus mengharungi jalan jem semula..hihi.. itu dah lumrah alam kan bagi yang sesiapa yang bekerja terutama di kawasan Kuala Lumpur, Selangor & Putrajaya.... Terpaksa lah redah jer :)

Masih sempat lagi rasanya saya nak ucapkan "Selamat Hari Raya Aidilfitri" pada semua pembaca blog saya... ramai ker yang baca... huhu... xper yang penting saya nak ucap ribuan terima kasih pada semua yang selalu menjengah blog yang tidak seberapa ini.. Especially pada pelanggan-pelanggan yang mempercayai saya sebagai Pengedar Shaklee Anda.. Love You All...

Musim-musim raya ramai yang nak cantik..tapi kena berhati-hati tau.. Tahu tak anda bahawa produk Suntikan Vitamin C di salun-salun, klinik-klinik kecantikan, klinik perubatan, orang perseorangan yang menjual dan menjalankan perkhidmatan suntikan ini TIDAK BERDAFTAR dengan KKM.. Sanggup ker anda memperjudikan nyawa semata-mata untuk kecantikan dengan menggunakan ubat yang tidak berdaftar? Bahaya tau.. Ayat-ayat ni saya bukan reka sendiri.. Saya jumpa dari page FB Kementerian Kesihatan Malaysia. Jom kita tengok kat bawah ni...


Bagi saya, saya lebih suka mengambil suplemen vitamin C dari menyuntik bagai ni... bukan apa memang takut tengok jarum ni... tambahan terbaca artikel ni pula lagilah takut nak mencuba! Makan vitamin jer lagi senang... terus meresap dalam badan..xperlu sakit2 nak cucuk sana sini... Gerun jer tengok jarum ni ('',) hihi...

Suplemen Vitamin C saya sudah semestinya produk Shaklee.. Selamat & Semulajadi.. yang penting berdaftar dengan KKM & Halal... Alhamdulillah. Yang bestnya, Vitamin C Shaklee ni saya boleh berkongsi dengan anak saya yang berumur 2 tahun setengah.. Dari umur dia setahun dah pandai makan vitamin C ni.. Yerlah tengok ibu dia makan vitamin.. So, dia pun teringin nak makan.. Al-maklumlah gugurl.. ada naluri nak cantik gak..

Vitamin C Shaklee ni hanya hisap jer tau dalam mulut.. tanpa minum air... Vitamin ni akan cair dengan sendiri bila air liur kita meresap bersama dengan Vit C tersebut... Senang kan? botolnya pun comel.. senang nak bawa kemana-mana, masuk dalam handbag pun ok...



MAL 12095008NC, Itulah buktinya bahawa vitamin Shaklee telah DILULUSKAN oleh Kementerian Kesihatan Malaysia. Jadi jangan ragu-ragu ye! Beli lah tanpa was-was...


Jika anda berminat untuk kelihatan cantik tanpa perlu disuntik, bolehlah menghubungi saya untuk membuat pilihan suplemen kecantikan & kesihatan anda dari Shaklee... InsyaAllah, saya akan cuba membantu membuat pilihan yang terbaik!


No comments:

Post a Comment

Post a Comment